29 Nisan 2014 Salı

Jaguar ve tugla


Genç, yakışıklı ve çok başarılı bir yönetici yeni aldığı spor Jaguarıyla mahalle arasından geçiyordu. Tedbiri elden bırakmamak adına park etmiş araçların arasından fırlayacak çocuklara dikkat ediyordu.
Hızını kesmeden tabii...
Aşina olduğu sokakta keyifle ilerlerken gözüne ilişen bir karaltının ardından aracın gövdesinden büyük bir ses geldi!
Yavaşladı! Aracı sağa çekip aşağı indi! Yan taraftan atılan koca bir tuğla lüks otomobilin kapısına zarar vermişti!
Hemen tuğlanın atıldığı yöne koştu!Orada adeta sürücünün kendisine gelmesini bekleyen bir çocuk ayakta duruyordu!
Çocuğun yakasına yapıştı!
Üstünde başında olmayan çocuğu bir yandan park halindeki araca doğru itiyor bir yandan da "Bunu neden yaptın?", "Sen de kimsin, ne yaptığının farkında mısın?", "Bu yeni bir otomobil ve attığın tuğla bana çok pahalıya mal olacak!" diyordu...
Korkan çocuk biraz da yalvaran bir edayla "Lütfen efendim! Başka ne yapabilirdim ki! Eğer tuğlayı atmasam sizi nasıl durdurabilirdim ki!" diye cevap verdi... Genç adam bir şey söylemeye fırsat bulmadan, çocuk gözlerinden süzülen yaşlarla park halindeki iki aracın arasını işaret etti! "Kardeşim tekerlekli sandalyesinden yuvarlandı. Onu kaldıracak gücü kendimde bulamıyorum. Lütfen bana yardım edin! Size çok ihtiyacım var!" dedi!
Şaşıran genç adam o yöne birkaç adım attı!
Sendeliyordu!
İçinden çocuğun duyamayacağı bir sesle kendiyle hesaplaştı:
Benim için çok ağır oldu. Sözlerim yumruk gibi boğazıma dizildi. Ben ne yaptım böyle...Bir hamle de yerdeki genci tutup kaldırdı!
Sandalyesine oturttu! Cebinden çıkardığı pahalı olduğu belli olan mendille iki kardeşin gözyaşlarını sildi.
Tekerlekli sandalyeyi de gerekirse tamire göndereceğini söyledi.
İki kardeş mutluluktan uçuyordu!
Küçük olan kucak dolusu teşekkür etti! Ağabeyini iterek evlerinin yolunu tuttu!Genç yönetici ise aracının başına küçük ve ağır adımlarla geldi. Eğilip tuğlanın açtığı zarara yakından baktı!
Gülümsedi!
Çocuğun "Allah sizden razı olsun!" sözleri kulağında çınlıyordu!
Bunun bir mesaj olduğunu düşündü!
Hayatı, birisinin kendisine TUĞLA atacak kadar hızlı yaşamaması gerektiğini düşündü!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder