5 Şubat 2015 Perşembe

101 numarali hesap A101 market iliskisi


101 No’lu hesap

Açılış gününü anlatan Kalkavan, şöyle devam etti: “Hoca Efendi’ye ben o gün hesap açmıştım. Bir sıfır bir (101) numaralı hesap ona aittir. İçine harçlık bile koymadı. ‘Şu an üzerimde bir şey yok, veremeyeceğim’ dedi. Bilahare bakarız dedi. Gülen, bir gün dahi o hesaba 5 lira koymadığı halde bugün bank asya’nın onunla ilişkilendirildiğini görüyoruz. Bank Asya’nın bütün ortakları bellidir. Örneğin Abdulkadir Konukoğlu’nun Hoca Efendi ve Hizmet’le zerre kadar alakası yoktur. Konukoğlu, Gülen’le yan yana gelmemiş en büyük hissedarlardan biriydi. Bu bankayı hizmetle bu kadar ilişkilendirmenin nedenini de anlamıyorum.” Açılış için davetiyeler gönderdiklerini belirten Kalkavan, yaşananları şöyle anlattı: “Tansu Çiller’in o gün gelmesiyle ilgili hatırladıklarım var. Tansu Hanım’ı davet etmiştik. Davete yanıt gelmedi. Ben de Yeniköy’e evine gittim. ‘Çok dişim ağrıyor İhsan Bey. Ben dişçiye geçiyorum gelemeyeceğim’ dedi ama sonra açılışa katılmaya karar verdi ve geldi. Abdullah Gül ve Recep Tayyip Erdoğan’ı ben davet ettim, zaten çağırmasanız olmaz. Bir aile büyüğü gibi düşünün. Tayyip Bey o zaman Belediye Başkanı tabi. O karenin içinde olmayan bir sürü siyasetçi de vardı tabi açılışta. Bir tek Tansu Hanım’dan cevap gelmediği için şahsen davet ettim.”
Aralarında kaldım
YAŞANAN olaylarda kendisinin arada kaldığını vurgulayan Kalkavan, “Sizden tek ricam, ortamı görüyorsunuz. İkisi de çok iyi arkadaşım ve bu olaylarda en büyük sıkıntıyı ben yaşıyorum. İki tane çok sevdiğim insanın arasında kaldım. Birisi ağabeyim, öbürü kardeşim diyorum. Hoca Efendi’yi abim olarak düşünürsek, Tayyip Bey’i de kardeşim diyecek kadar sevdiğim yakın bir insanken bu işler nasıl bu hallere geldi anlayamadım gitti. Maalesef bu süreçte yıpranan ben oldum” diye konuştu.





A101
A101'in yeni ortağı Aydın Ailesi oldu
Aziz Zapsu'nun kurduğu indirimli market zinciri A.101'e yeni ortak geldi. Firmanın yüzde 29,8 hissesi Memorial Sağlık Grubu ve Aydın Örme'nin sahibi olan Aydın Ailesi tarafından satın alındı. Bu satın alma ile birlikte Aydın Ailesi A.101'in en büyük ortağı durumuna gelirken yeni yatırımlar için de hedefler belirlendi.
A.101 marketler zincirinin yeni dönem Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Aydın, grup olarak krizde de yatırımlara devam ettiklerini belirterek perakende sektörüne ilk adımı English Home mağazaları ile attıklarını söyledi. Yıl sonuna kadar mağaza sayılarını 40'a çıkarmayı hedeflediklerini ifade eden Aydın, "A.101 marketler zinciri de bu sektördeki ikinci ve en önemli adımımız. Şu anda ülke çapında toplam 410 mağazamız bulunuyor. Yıl sonu hedefimiz 450 mağazaya ulaşmak. Bu rakamı 2012 yılında 1100, 2015 yılında ise 2000 mağazaya çıkarmayı ayrıca yeni pazarlara açılarak daha büyük kitlelere ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.

75 milyon dolarlık sermaye artışı
Öte yandan A.101 marketler zincirinin tüm hissedarları yeni yapılanmayla birlikte 9 Kasım tarihinde yapılan genel kurulda 75 milyon dolarlık sermaye artışı kararı da aldı. Sermayenin 60 milyon dolarının bu yıl sonuna kadar ödeneceğini belirten Aydın, "A.101 marketler zinciri, perakende sektörünün önde gelen kuruluşlarından biri. Daha güçlü bir sermaye yapısına sahip olması ve yatırımlarına hız kesmeden devam edebilmesi için bu sermaye artış kararını aldık. Grubumuzun güçlü sermaye yapısı ve kurumsal yönetim birikimi A.101'in sağlam adımlarla büyümesine önemli katkıda bulunacaktır" diye konuştu.
Gayrimenkul sektöründe de Adapark projesini gerçekleştirerek hem gayrimenkul hem de perakende sektöründe yatırımlarına devam edeceklerini ifade eden Aydın, "Bu iki sektörün yanı sıra Memorial sağlık grubu olarak büyüme hedefimiz devam ediyor. Yıl sonuna kadar Ataşehir ve Antalya hastanelerimizle birlikte sağlık grubumuza 2 yeni hastane daha ekleyeceğiz" diye konuştu.
A.101'in yüzde 30,84'lük hissesi daha önce Hayat Holding'e satılmıştı. Fakat bazı vergisel problemler nedeniyle bu ortaklık başlamadan bitmişti.
Referans


ve simdi bu yayinlamis oldugum yazidan sonra fetö ile iliskisi 
kanitlanmis oldugundan gazete küpüründen haberi veriyorum
A101 sahiplerine FETÖ operasyonu

 Emniyet Müdürlüğü'nün düzenlediği FETÖ/PDY operasyonunda, bünyesinde A101 marketler zincirini de bulunduran Yeni Mağazacılık A.Ş. sahipleri hakkında yakalama kararı çıkarıldı. Fetullahçı Terör Örgütü/Paralel Devlet Yapılanması'na (FETÖ/PDY) yönelik süren soruşturmalar kapsamında aranan A101 marketler zinciri Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Aydın, Trabzon'un Maçka İlçesi'nde gözaltına alındı.

A101'İN SAHİBİ TRABZON'DA GÖZALTINA ALINDI!
'da yürütülen FETÖ/PDY operasyonu kapsamında hakkında yakalama kararı çıkartılan A101 marketler zinciri Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Aydın, polislerce Maçka İlçesi'ndeki evinde gözaltına alındı. Turgat Aydın'ın, işlemlerinin ardından İstanbul Emniyet Müdürlüğü ekiplerine teslim edileceği belirtildi.
"AKFA HOLDİNG İLE İLİŞKİSİ TESPİT EDİLDİ"
Anadolu Ajansı'nın geçtiği habere göre, bugün operasyon yapılan Akfa Holding ile A101'in sahibi Yeni Mağazacılık A.Ş arasında irtibat' tespit edildi. AA'nın haberinde şöyle denildi: "Akfa Holding'e yönelik yürütülen soruşturma kapsamında MASAK tarafından yapılan incelemelerde, A-101 marketler zincirinin holdingle ilişkisinin tespit edildiği ve bu nedenle arama yapılan şirketler arasına dahil edildiği bildirildi."
AKFA HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI AKTAŞ'TA GÖZALTINDA
Fetullahçı Terör Örgütü/Paralel Devlet Yapılanması'na (FETÖ/PDY) yönelik soruşturma kapsamında örgüte maddi destek sağladıkları iddiasıyla Akfa Holding ve 51 alt şirketi ile Yeni Mağazacılık AŞ'ye (A-101) düzenlenen operasyonda, Akfa Holding Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Aktaş'ın da aralarında bulunduğu 50 kişi gözaltına alındı.
Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı'nca, FETÖ/PDY'ye finansal destek sağladığı iddiasıyla Akfa Holding ve 51 alt şirketi ile Yeni Mağazacılık AŞ'ye yönelik yürütülen soruşturma kapsamında, aralarında şirket yöneticilerinin de bulunduğu 120 şüpheli hakkında gözaltı kararı alındı.
Operasyonda, Akfa Holding Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Aktaş'ın da aralarında bulunduğu 50 kişi gözaltına alınırken, şüphelilerden 7'sinin yurt dışında olduğu bildirildi. Zanlılardan 63'ünün yakalanması için çalışmalar sürüyor.
Akfa Holding'e yönelik yürütülen soruşturma kapsamında MASAK tarafından yapılan incelemelerde, A-101 marketler zincirinin holdingle ilişkisinin tespit edildiği ve bu nedenle arama yapılan şirketler arasına dahil edildiği bildirildi.
Öte yandan, Akfa Holding tarafından 2011-2015 yıllarında toplanan 40 milyon dolar "himmet" parasının Bank Asya üzerinden ABD merkezli Boğaziçi Atlantik Kültürel Dostluk Derneği, Kanada Türkiye Dostluk Derneği, Colegios De Education, Mediterraneo SL, Metropolitan Education, Brooklyn Amitiy School, The Respect İnstitute İnc. ve Wistom School gibi dernek ve kuruluşlara havale edildiğinin belirlendiği iddia edildi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder