4 Kasım 2013 Pazartesi

Ben ve Sen,ikimiz bir


Görme engelli Nusret Açık (35) pedal çeviriyor, bedensel engelli arkadaşı Murat Sevgi (38) de direksiyon hakimiyetini sağlayarak arkadaşının gözü oluyor. Kendisinin görme engelli atletizm sporcusu olduğunu anlatan Nusret Açık, her gün 8 kilometre gidiş 8 kilometre geliş yolunu bedensel engelli arkadaşıyla birlikte bisikletle kat ettiklerini söyledi.
Nusret Açık, Murat'ın ayağında sıkıntısı olduğunu belirterek şöyle konuştu: "Ben görme engelliyim. Bisikletle antrenmanlarımıza geliyoruz. Murat yolu takip ediyor ve direksiyon hakimiyetini sağlıyor, ben pedal çeviriyorum. Bu teklif ilk olarak benden geldi. Çünkü tek başıma stada gelemiyordum. Sağolsun sözümü dinledi ve denedik baktık oluyor. Şimdilik bu şekilde gelip gidiyoruz.'
Engelliler sosyal ortama girmeliler
Sporu çok sevdiğini anlatan Nusret Açık, sözlerine şöyle devam etti: 'Her türlü zorluğa rağmen spor aşkından geri kalmıyoruz. Spor sevgisi bizim için çok üst seviye olduğu için birçok zorluklara karşın şartları zorlayarak antrenmanlarımızdan geri kalmıyoruz. Spor çok iyi bir şey; hem sağlık açsından hem de bir engellinin uğraşı olması açısından çok faydalıdır."
Iğdır'da, birçok engellinin evinden çıkmadığını bildiğini anlatan Açık, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bırakın spor yapmayı sosyal bir ortama bile girmiyorlar ve kendi içlerine kapanık bir şekilde yaşıyorlar. Burada engelli arkadaşlarımın böyle ortamlara karışmalarını tavsiye ediyorum.'
Arkadaşım pedal çeviriyor, bende direksiyon hakimiyetini sağlıyorum
Bedensel Engelli Masa Tenisi Sporcusu Murat Sevgi de, ortopedik engelli olduğunu belirterek şunları söyledi: "Bir bacağımda katlama sorunu var. Bunun için pedal çevirirken zorlanıyordum. Nusret arkadaşım pedal çeviriyor, bende direksiyon hakimiyetini sağlıyorum, bu şekilde antrenmanlarımıza gidip geliyoruz.'
Bedensel ve Özel Sporcular Antrenörü Semra Özdemir de, Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü'nün engellilere yönelik sportif faaliyetleri olduğunu belirterek 'Engelli ailelerinden ricam şudur, çocuklarını toplum içerine çıkarsınlar. Biz de bu kapsamda kurum olarak onlar için faydalı şeyler yapabilelim. Bu sayede engellilerimiz öz güvençlerini kazansınlar ki, spor aracılığıyla onları topluma kazandıralım' diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder