7 Eylül 2016 Çarşamba

DAEŞ’in bomba deposu

DAEŞ’in bomba kuryesi ve jandarma muhbiri Ebu Haydar’ın ifadeleri, örgüt ile FETÖ arasındaki kirli işbirliğini tek tek gözler önüne seriyor. Haydar’ın itirafları, FETÖ’nün DAEŞ’in bomba sevkiyatına bizzat katıldığını ortaya çıkardı. Ebu Haydar, İstiklal Caddesi saldırısında kullanılanların yanı sıra başka yerlere yapılacak bomba sevkiyatları ile ilgili Jandarma İstihbarat’a bilgi verdiğini, ancak hepsinin FETÖ’cüler tarafından sümen altı edildiğini söyledi.
DAEŞ ile FETÖ arasındaki kanlı ittifakın bombaların sevkiyatına kadar vardığını anlatan Haydar, şunları söyledi: “Suriye’deki DAEŞ sorumlusu Ebu Süleyman beni aradı. ‘Sana bir numara vereceğim, bu numarayı ara. ‘Mune’ de, sana ‘Aleykümselam’ derse bu arkadaştan önemli bir çanta alacaksın. Daha sonra kime vereceğini bildireceğim. Bu çanta çok önemli. İçerisinde bomba var, dikkatli olasın’ dedi. Hemen Ebu Ahmet ile birlikte daha önce görüştüğümüz istihbaratçıların yanına gittik, durumu anlattık. Şanlıurfa Jandarma İstihbarat görevlileri, Suriye’deki DAEŞ sorumlusu Ebu Süleyman’ın telefon numarasını benden aldı. Askerler bana ‘Biz gereğini yaparız, sen numarayı ara ve denileni yap. Merak etme’ dedi. Bir gün sonra ben bu numarayı aradım, şifreyi söyledim. Görüştüğüm kişi de ‘Mune’yi falan bırak, ben malzemeleri yerine ulaştırdım’ diyerek telefonu kapattı.”
EVİM DEPO OLDU
Yakalanmadan iki ay önce DAEŞ sorumlusu Ebu Süleyman’ın kendisini tekrar aradığını belirten Ebu Haydar, “Kaldığım evin depo olarak kullanılacağını, silah ve bombaların benim evimde muhafaza edileceğini ve bunları DAEŞ’in göndereceği şahıslara teslim edeceğimi söylemişti. Bu durumu yine Ebu Ahmet aracılığı ile istihbaratçılara bildirdik. Ancak kısa bir sonra bu polis evime baskın yaparak beni yakaladı. Beyan ettiğim tüm olaylar çerçevesinde, DAEŞ’e ait silah ve bombaların getirilmesinde, götürülmesinde ve muhafaza edilmesini, hepsini önceden istihbaratçılara bildirmiştim” diye ifade verdi.
KRİTİK BİLGİLER              
ByLock programı üzerinden jandarmanın tüm istihbarat verilerin FETÖ’ye aktardığını itiraf eden Jandarma Astsubayı İ.Ç ise Şanlıurfa Cumhuriyet Başsavcılığı’na verdiği ek ifadede, FETÖ-DAEŞ-PYD bağlantısına dair çarpıcı bilgiler verdi: “Bylock üzerinden Kobani savaşında YPG’nin ve DAEŞ’in son durumları hakkında edilen istihbarat bilgilerini bildirdim. Peşmergenin geçiş güzergahını, geçişi esnasında yaşananlar ile araç ve silah mühimmat durumunu bildirir mahiyetteki bilgileri, YPG ile DAEŞ arasındaki çatışmaların olası sonuçları ve neticesinin Türkiye açısından önemini bildirir istihbarat mahiyetteki bilgileri gönderdim. Şanlıurfa’da benimle ilgilenen cemaat abisi Vedat hakkında çok bilgiye sahip değilim. Ben istihbaratçıyı, kullandığı kelimelerden bile anlarım. İsimlerini vereceğim şahısların tamamını benden sorumlu olan ve birkaç ilin sorumluluğunu yürüten ‘Vedat abiye’ 3’er, 5’er sordum. Benim gibi hareket ediyorlar bunlar hizmetten, dedim. ‘Vedat abi’ de ‘Bana, sana bunları kim söyledi, neden bilmemen gerektiği halde araştırma yapıyorsun. Bu kişilerle, hizmet birlikteliğine girme. Sen sadece kendine bak’ şeklinde beni tersledi. Ancak başka kişileri sorduğumda ‘Sana zarar verir, uzak dur, hizmetle alakası yok’ demişti, bu kişilere öyle demedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder