19 Ocak 2016 Salı

Osman Pasa ve Plevne

Aylar suren savunmada sol ayagindan sarapnel parcasiyla yaralanan Osman Pasa degirmene goturulerek yarasi sarilir. Ertesi gun degirmene gelen Romen subaylar Osman Pasa'nin kayitsiz sartsiz teslim olmasini ister. Osman Pasa kilicini Romen albay Mihail Cerchez'e teslim eder; Romen prensi Carol I, Osman Pasa ve arkadasi Talat bey bir arabayla Plevne'ye geri goturulur . Yolsa Rus komutani Buyuk Duk Nicholas'a raslarlar. Duke Nikolas Osman Pasa'ya "Sizi tebrik ediyorum, Pleveneyi basarili olarak savundunuz, bu savunma tarihte en basarili askeri savunmalardan biridir"der..Ertesi gun Osman Pasa Car Alexander II'e goturulur. Car Osman Pasa'ya neden hemen teslim olmadiginda su cevabi alir" Benim devletim bana bu silahi savasmam icin verdi, dusmanin onunde atmam icin degil. Beni buraya savasmaya gonderdiler.Bunun uzerine Car Osman Pasa'ya kilicini iade eder. (Fotografdaki sahne budur)

Esaretten sonra Gazi Osman Pasa'ya Sultan Abdulhamid Marasellik rutbesi verir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder