20 Temmuz 2016 Çarşamba

Başarılı olamayınca telefon etti: Efendim sizin emrinizdeyim

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, darbe girişimiyle ilgili soruşturma kapsamında tutuklanan 5. Zırhlı Tugay Komutanı Tuğgeneral Murat Soysal'ın 15 Temmuz gecesi güç denemesinde başarılı olamayacağını anlayınca saat 03.00 gibi "Efendim, sizin emrinizdeyim." dediğini söyledi.
PKK VE DAEŞ'DEN DAHA TEHLİKELİ
Gaziantep Büyükşehir Fatma Şahin, yaptığı açıklamada, FETÖ darbe girişiminin yaşadığı 15 Temmuz gecesi, 120 ülkeden katılımın olduğu UNESCO toplantısı için İstanbul'da bulunduğunu hatırlattı. Darbe girişimini toplantı sırasında öğrendiğini belirten Şahin, gelişmeler üzerine Gaziantep'e gitmek üzere İstanbul Havalimanına hareket ettiğini dile getirdi. FETÖ'nün askerlerinin, PKK ve DAEŞ mensuplarından daha tehlikeli olduklarını anladıklarını ifade eden Şahin, darbecilerin, sivil halka zarar vermek üzere kendilerini kodladıklarını gördüklerini kaydetti.
GECE SAAT 3'DE BENİ ARAYIP
Şahin, Gaziantep 5. Zırhlı Tugay Komutanı Tuğgeneral Murat Soysal'ın, FETÖ'nün darbe girişimiyle ilgili soruşturma kapsamında tutuklandığını anımsattı.
Soysal ile yaklaşık 1,5 yıl beraber çalıştıklarına işaret eden Şahin, "Gaziantep'teki en önemli konu sınır güvenliği. Kendisi de bundan sorumluydu. Bu süreçte, sınıra güvenlik duvarı yapılması, kameraların yerleştirilmesi gibi birçok konuda elimizden gelen desteği sağladık. Olayın anlayamadığımız tarafı da bu. Şerefsizlerin, kötü niyetle kendilerini gizledikleri buradan anlaşılıyor. Biz büyük bir güven esasına göre çalıştık. Sınırını, namusumuzu güvenmişiz. Arkadaşlarımız, olay günü Murat Soysal'ın tavırlarının değiştiğini söylediler. Beni arayarak tugayın kapılarını iş makinalarıyla kapatmamızdan ötürü yaşadığı rahatsızlığı dile getirmeye çalışıyor. Ben de aksine her türlü tedbirin alınması için talimat verdim. Kendisinin ismi sıkıyönetim komutanı olarak geçiyordu. Gece saat 03.00'e kadar güç denemesi yaptı. Güç denemesinde başarılı olamayınca saat 03.00'ten sonra da 'Efendim, sizin emrinizdeyim' diyor." ifadelerini kullandı. Şahin, Soysal'ın gece 03.00'ten sonra "emrinizdeyiz" demesinin de hiçbir anlamının olmadığını söyledi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder