Mobilya, kapı donanım ve aksesuvarları alanında 1923'ten bu yana faaliyet gösteren Alman Hafele, 160 ülkede 5 bin 700 kişiyi istihdam ediyor. Yıllık cirosu 1.2 milyar euro olan şirket, yedi yıldır Türkiye'de kaydettiği hızlı büyüme ve bin 500 kişilik istihdamıyla dikkat çekiyor. Hafele Türkiye ve Bölge CEO'su Hilmi Uytun'un yarattığı iş modelinin bu başarıda rolü büyük. Uytun'un doğru stratejisi kısa sürede yedi ülkeyi Türkiye'ye bağlamakla kalmadı, 160 ülke arasında örnek gösterilmesine de neden oldu.
DÜNYADA İLK OLDU
2011'de franchising ödülü alan Türkiye Hafele, son uygulaması "kalite noktaları" adlı iş modeliyle bu yılın da en güçlü adayı. Uytun, "Uyguladığımız sistemler herkesi şaşırttı. Hafele tarihinde franchising yoktu, biz yaptık. Bizden sonra bütün dünyaya adapte ettiler" dedi. Şimdiden Türkiye'nin 82 noktasında uygulanan "kalite noktaları" da dünyada bir ilk. Bu noktalarda Hafele ürünleriyle mutfak ve banyolar dekore ediliyor. Aytun sistemi şöyle özetledi: "Buralara tasarım, montaj, üretim, sunum destekleri sağlıyoruz. Bizden önce tüketici evinden neler isteyeceği konusunda kararsızdı. Mağazalarımızla onlara alternatif çözümleri gösterdik. Artık talep ediyorlar. Kalite noktası sayısını yıl sonuna kadar 150'ye çıkarırız."
TÜRKİYE EN BÜYÜK 5 PAZARDAN BİRİ Türkiye Hafele dünyasında kaçıncı sırada? Amerika, İngiltere, Avustralya ve Tayland'dan sonra beşinci sıradayız. Ancak sanırım yakın zamanda dördüncü olacağız. 18 olan mağaza sayısını 2014'te 21'e çıkaracağız. Başarımızdan dolayı bölge merkezi olduk. Yedi ülke bize bağlandı. Bu ülkelere özel Farsça ve Rusça kataloglar hazırladık.
Türkiye'de pazar gelişimi nasıl? Doğu'da satışlar artıyor. Çünkü evlerde yoğun bir sosyal hayat var. Kadın mutfağının övünebileceği bir yer olmasını istiyor. Misafirini mutfakta ağırlıyor. Bunu sağlayacak bir fırsat yakalayınca parayı da gözden çıkarıyor.
DÖRT ÜLKE EĞİTİME GELDİ
Türkiye'de uygulanan model, diğer Hafele ülkelerine de taşınacak mı? Evet bu gurur verici. İngiltere, Hindistan, Almanya ve Avustralya'dan Türkiye'ye gelip sistemi dinlediler. Brezilya ve Vietnam da sırada. Herkes bu modelin peşinde. Sonuçta kadın aynı, kadının temel dürtüsü övünebileceği bir şeye sahip olmak. Mutfağında, banyosunda, yaşam alanlarında takdir görmek. Kısacası çok büyük bir şey yakaladık. Kuyruklu yıldızın üzerindeyiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder