27 Nisan 2014 Pazar

Starbucks'ın hedefi çay liderliği

Kahve zinciri devi Starbucks'ın CEO'su Howard Schultz, kahvedeki hükümdarlıklarını çay piyasasına da aynı şekilde taşımak istediklerini söyledi. Schultz, "Kahvede yaptığımız şeyi çayda da yapabiliriz" dedi ve küresel çay piyasasının 90 milyar dolarlık bir pazar olduğunu düşündüğünü söyledi. CEO, Starbucks'ın bu yaz 3 binden fazla mağazada yeni ürünler sunmaya başlayacağını, bunların başında gazlı içeceklerin yer alacağını da sözlerine ekledi. Şirket kahvenin yanı sıra çay ve bazı mağazalarında alkol de sunmaya başladı. Starbucks, çay üreticisi Teavana'yı satın almıştı. 

DÜNYADA EN FAZLA TÜKETİM ÇİN'DE 
Türkiye, çay tarım alanlarının genişliği bakımından dünyada yedinci, kuru çay üretimi yönünden beşinci sırada yer alırken, kişi başına tüketimde zirvede yer buluyor. Dünya Bankası verilerine göre, Çin yılda 725 milyon kilogramya dünyanın en büyük çay tüketicisi. 

TÜRKLER SEVMİYOR ÇAYA 'BAYILIYOR'
Dünyanın en çok çay içen ülkesi olan Türkiye'yi İrlanda ve İngiltere takip ediyor. Quartz internet haber sitesi, konuyla ilgili hazırladığı haberinde, "Türkler çayı sadece içmiyor; çaya bayılıyorlar. Kişi başına 3.2 kilogram ile açık arayla dünyanın en çok çay tüketen milleti" cümlelerine yer verdi. Sıralamada Türkiye'yi İrlanda, İngiltere, Rusya ve Fas takip ediyor. Ipsos KMG'nin 2010 yılında yaptığı bir araştırmaya göre ise, 'tiryaki' Türkiye'de günde ortalama 245 milyon bardağa yakın çay içiliyor.

160 BİN KİŞİ ÇALIŞIYOR CİROSU 15 MİLYAR DOLAR
50 ülkede 15 binin üzerinde mağazasıyla faaliyet gösteren Starbucks, dünyanın en büyük kahve zinciri olma unvanına sahip. Bugün çoğu mağazasında çay ürünleri satmasına karşın şirketin asıl stratejisi kahve üzerine. Son dönemde özellikle ABD'deki şubelerinde alkol satışına da başlayan şirketin 2013 yılındaki cirosu 14.9 milyar dolar olarak gerçekleşti. Ancak kârlılıkta sıkıntılar yaşayan şirkette 160 bin kişi çalışıyor.
Akşam

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder