Avrupa ve Balkan ülkelerinden Ortadoğu’ya, Kuzey Afrika’dan Türki Cumhuriyetleri’ne kadar uzanan Growtech Eurasia Tarım Fuarı, Antalya Expo Center’da kapılarını açtı. Ulusal ve uluslararası alım heyetleri organizasyonu ile sektörün ticari hacmine katkıda bulunan fuar, bu yıl 7 salonda toplam 40 bin metrekare alanda 650’nin üzerinde ulusal ve uluslararası markayı buluşturuyor. Bu yıl Growtech Eurasia Tarım Fuarı’na, Türk mühendisler tarafından geliştirilen yeni teknolojiler, dünyaya ihracat kapılarını açan yüzde yüz yerli tohumlar ve yerli tarım üreticilerinin başta Afrika ülkeleri olmak üzere yurt dışında arazi, sera satın alarak yurt dışında da üretime başlaması vurdu. Fuarda, bu yıl 250 milyon lira ihracat bağlantısı kurulması ve 400 milyon lira civarında ticari hacim hedefleniyor.
Ağaç kabuğundan toprak Baran Tarım’ın ağaç kabuklarından toprak üretti. Hindistan ve Srilanka’da üretilen topraklarda meyve ve sebze üretiliyor. Bu üründe gübreden tasarruf sağlanırken, istenilen hacimde üretim yapılabiliyor. Toprak torbalarının fiyatları 1 ila 2 Euro arasında değişiyor.
Ağaç kabuğundan toprak Baran Tarım’ın ağaç kabuklarından toprak üretti. Hindistan ve Srilanka’da üretilen topraklarda meyve ve sebze üretiliyor. Bu üründe gübreden tasarruf sağlanırken, istenilen hacimde üretim yapılabiliyor. Toprak torbalarının fiyatları 1 ila 2 Euro arasında değişiyor.
Kebapçıların gözdesi olacak
Dünyanın suyunu bırakmayan ilk domatesi olan Intense; Türk mühendisler tarafından, yüzde yüz yerli tohumlarla geliştirildi. İntense; sert ve etli yapısı sayesinde dilimleme ve küp şeklinde kesim esnasında suyunu bırakmasıyla büyük kolaylık sağlıyor. Domateste hacim kaybını önleyen ve uzun süre dayanıklılık sağlayan Intense domates, salata, sandviç, domates reçeli yapımında suyunu hemen salmadığı için kolaylık sağlıyor.
Çocuklara tarımı sevdirecek buluş
Türk girişimcisi Burçin Karakaba tarafından üretilen ürün çocukların tarımı tanımasını sağlıyor. Toprak, tohum ve plastik setten oluşan Green House adı verilen ürünün satış fiyatı 55 lira. 5 ayda okullara 600 adet satılan ürün önümüzdeki günlerde D&R’larda da satışa sunulacak. Karababa, kızının bir katkı maddesine gösterdiği reaksiyondan yola çıkarak geliştirdiği ürün ile çocukların tarımı deneyimleyerek öğrenmesini sağlıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder