Tamamlandığında Türkiye’nin en uzun 2. karayolu tüneli olacak olan 5 bin 200 metre uzunluğundaki Cankurtaran Tüneli’nde ışığın görünmesine sadece 200 metre kaldı. Tamamlandığında dünyanın en uzun 3., Türkiye’nin ise en uzun tüneli olacak olan 12 bin 600 metre uzunluğundaki Ovit Tüneli’nde ise kazı işlemlerinin 3'te 1'lik kısmı tamamlandı. Çift tüplü tünelde temelinin atıldığı geçtiğimiz yıl Mayıs ayından bu yana 4 kilometre mesafe kat edildi. Dünyanın devam etmekte olan sayılı projeleri arasında yer alan her iki proje tamamen Türk mühendisler ve Türk işçileri tarafından yapılıyor.
Projelerin sahibi olan Karayolları Genel Müdürlüğü şantiyelerinin kapılarını İHA’ya açtı. Karayolları 10. Bölge Müdürü ve İnşaat Yüksek Mühendisi Selahattin Bayramçavuş, çalışmalar hakkında yerinde bilgiler verdi.
CANKURTARAN TÜNELİ’NDE IŞIĞIN GÖRÜNMESİNE 200 METRE KALDI
Karayolları 10. Bölge Müdürü Selahattin Bayramçavuş, Türkiye’nin en önemli projeleri arasında yer alan Cankurtaran Tüneli’ndeki kazı işlemlerinin tamamlanmasına 200 metre kaldığı müjdesini verdi. Bayramçavuş yaptığı açıklamada, “5 bin 200 metre uzunluğundaki Cankurtaran Tüneli projelendirilmiş ve yapımı halen devam etmektedir. Şuan itibariyle ülkemizde yapımı devam eden en uzun ikinci karayolu tünelimizdir. Tünelimizin en önemli özelliği, tünel trafiğe açıldığı zaman 36 kilometre olan Hopa-Borçka arteli yaklaşık 24 kilometreye düşecek. Bu artelde 12 kilometre gibi önemli bir kısalma meydana gelecektir. Önümüzdeki 1.5 aylık zaman içerisinde Şubat ayı sonlarında ya da Mart ayının ilk günlerinde tünelimizdeki kazı çalışmaları tamamlanmış olacak ve ışığı görmüş olacağız” dedi.
OVİT TÜNELİ BİR DÜNYA PROJESİ
Ovit Tüneli'nin dünyada devam etmekte olan en uzun karayolu tüneli inşaatı olduğunu belirten Bayramçavuş, tünelin tamamlanması ile dünyanın en uzun 3. tüneli olacağını vurguladı. Bayramçavuş, yaptığı açıklamada, “Ovit Tüneli dünya projemizdir. Dünyada şu anda Ovit Tüneli uzunluğunda devam eden başka bir tünel yok. Ovit Tünelimiz 12.6 kilometre kapalı tüp, 1.7 km açık tüp olmak üzere toplamda 14.3 km ile dünyada en uzun 3. Karayolu tünelidir. Tünelimiz önemli bir Kuzey-Güney devlet yolu arteli üzerindedir. Ülkemizde kış mevsiminde 5 ay gibi bir sürede kapalı kalan devlet yolu arteli Ovit Tüneli yapılması ile açılmış olacak. Tünelimiz, İyidere, İkizdere, İspir ve Erzurum güzergahında 60. kilometrede başlamaktadır. Tünelimiz Rize sınırları içerisinde 2060 kodundan girmekte Erzurum sınırları içerisinde 2 bin 250 kodlarından çıkmaktadır. Yılın 5 ayı sürekli kapalı kalan bu önemli devlet yolu, tünelin bitmesi ile 12 ay boyunca trafiğe açıkmış olacak. Bu anlamı ile çok önemli bir proje. Büyük ülke olmanın projesi. Artık bu yolumuz hiç kapalı kalmayacak. Ülkemiz adına böyle bir projede görev almaktan ve böyle bir projeyi gerçekleştirmekten son derece gururluyuz“ diye konuştu.
KARAYOLU 450 METRE ALÇALACAK
Ovit Tüneli ile Rize-Erzurum karayolunun Ovit Geçidi'nden 450 metre alçalacağını, tünelin 450 metre derinden geçeceğini belirten Bayramçavuş, “Tünelin şu anda mevcut karayolu güzergahı 2 bin 640’lardan geçmekte. Bu tünel yapılarak 450 metre gibi bir kod kazanılmaktadır. Tünelin Rize tarafından her iki tüpte de 2 km bir mesafe sağladık. Erzurum tarafından da her iki tüpte yaklaşık 2 kilometre mesafe sağladık. 12.6 km'lik iki tüpte toplamda 4 kilometre ilerleme sağladık. Kazı ile geçilecek kısmın yaklaşık 3'te birini açmış olduk. 2015’in son aylarına doğru tünelimizde kazı işlemini tamamlamayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.
TAMAMEN TÜRK EMEĞİ
Karayolları 10. Bölge Müdürü İnşaat Yüksek Mühendisi Selahattin Bayramçavuş, Doğu Karadeniz Bölgesi’nde yapılan bu iki dev projenin tamamen Türk mühendisleri ve Türk işçileri tarafından hayata geçirilmekte olduğuna dikkat çekerek şunları söyledi:
“Son yıllarda gerçekleştirdiğimiz bu dünya projeleri A’sından Z’sine gerek projelendirme aşamasında gerek ise yapım aşamasında her türlü tekniği ile tamamen Türk mühendislerinin ve yapım aşamasında Türk işçilerinin emeği ile gerçekleştirilmektedir. Bunlar son derece büyük projeler. Son yıllarda benzer o kadar çok proje yapıyoruz ki zamanında hayal dahi edilemeyen projeleri şu anda hayata geçirmekteyiz. Bunun gurur ve mutluluğunu yaşıyoruz.”
Cankurtaran Tüneli'nin tamamlanması ile Hopa-Borçka karayolunu 12 kilometre daha kısaltmış olacak. Aynı zamanda kış aylarında geçit vermeyen Cankurtaran geçidi tünel ile geçilmiş olacak. Ovit Tüneli ise tamamlanması ile kış mevsiminde yılın 5 ayı kapalı tutulan Rize-Erzurum Karayolu’nun 12 ay boyunca açık kalması sağlanacak
Projelerin sahibi olan Karayolları Genel Müdürlüğü şantiyelerinin kapılarını İHA’ya açtı. Karayolları 10. Bölge Müdürü ve İnşaat Yüksek Mühendisi Selahattin Bayramçavuş, çalışmalar hakkında yerinde bilgiler verdi.
CANKURTARAN TÜNELİ’NDE IŞIĞIN GÖRÜNMESİNE 200 METRE KALDI
Karayolları 10. Bölge Müdürü Selahattin Bayramçavuş, Türkiye’nin en önemli projeleri arasında yer alan Cankurtaran Tüneli’ndeki kazı işlemlerinin tamamlanmasına 200 metre kaldığı müjdesini verdi. Bayramçavuş yaptığı açıklamada, “5 bin 200 metre uzunluğundaki Cankurtaran Tüneli projelendirilmiş ve yapımı halen devam etmektedir. Şuan itibariyle ülkemizde yapımı devam eden en uzun ikinci karayolu tünelimizdir. Tünelimizin en önemli özelliği, tünel trafiğe açıldığı zaman 36 kilometre olan Hopa-Borçka arteli yaklaşık 24 kilometreye düşecek. Bu artelde 12 kilometre gibi önemli bir kısalma meydana gelecektir. Önümüzdeki 1.5 aylık zaman içerisinde Şubat ayı sonlarında ya da Mart ayının ilk günlerinde tünelimizdeki kazı çalışmaları tamamlanmış olacak ve ışığı görmüş olacağız” dedi.
OVİT TÜNELİ BİR DÜNYA PROJESİ
Ovit Tüneli'nin dünyada devam etmekte olan en uzun karayolu tüneli inşaatı olduğunu belirten Bayramçavuş, tünelin tamamlanması ile dünyanın en uzun 3. tüneli olacağını vurguladı. Bayramçavuş, yaptığı açıklamada, “Ovit Tüneli dünya projemizdir. Dünyada şu anda Ovit Tüneli uzunluğunda devam eden başka bir tünel yok. Ovit Tünelimiz 12.6 kilometre kapalı tüp, 1.7 km açık tüp olmak üzere toplamda 14.3 km ile dünyada en uzun 3. Karayolu tünelidir. Tünelimiz önemli bir Kuzey-Güney devlet yolu arteli üzerindedir. Ülkemizde kış mevsiminde 5 ay gibi bir sürede kapalı kalan devlet yolu arteli Ovit Tüneli yapılması ile açılmış olacak. Tünelimiz, İyidere, İkizdere, İspir ve Erzurum güzergahında 60. kilometrede başlamaktadır. Tünelimiz Rize sınırları içerisinde 2060 kodundan girmekte Erzurum sınırları içerisinde 2 bin 250 kodlarından çıkmaktadır. Yılın 5 ayı sürekli kapalı kalan bu önemli devlet yolu, tünelin bitmesi ile 12 ay boyunca trafiğe açıkmış olacak. Bu anlamı ile çok önemli bir proje. Büyük ülke olmanın projesi. Artık bu yolumuz hiç kapalı kalmayacak. Ülkemiz adına böyle bir projede görev almaktan ve böyle bir projeyi gerçekleştirmekten son derece gururluyuz“ diye konuştu.
KARAYOLU 450 METRE ALÇALACAK
Ovit Tüneli ile Rize-Erzurum karayolunun Ovit Geçidi'nden 450 metre alçalacağını, tünelin 450 metre derinden geçeceğini belirten Bayramçavuş, “Tünelin şu anda mevcut karayolu güzergahı 2 bin 640’lardan geçmekte. Bu tünel yapılarak 450 metre gibi bir kod kazanılmaktadır. Tünelin Rize tarafından her iki tüpte de 2 km bir mesafe sağladık. Erzurum tarafından da her iki tüpte yaklaşık 2 kilometre mesafe sağladık. 12.6 km'lik iki tüpte toplamda 4 kilometre ilerleme sağladık. Kazı ile geçilecek kısmın yaklaşık 3'te birini açmış olduk. 2015’in son aylarına doğru tünelimizde kazı işlemini tamamlamayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.
TAMAMEN TÜRK EMEĞİ
Karayolları 10. Bölge Müdürü İnşaat Yüksek Mühendisi Selahattin Bayramçavuş, Doğu Karadeniz Bölgesi’nde yapılan bu iki dev projenin tamamen Türk mühendisleri ve Türk işçileri tarafından hayata geçirilmekte olduğuna dikkat çekerek şunları söyledi:
“Son yıllarda gerçekleştirdiğimiz bu dünya projeleri A’sından Z’sine gerek projelendirme aşamasında gerek ise yapım aşamasında her türlü tekniği ile tamamen Türk mühendislerinin ve yapım aşamasında Türk işçilerinin emeği ile gerçekleştirilmektedir. Bunlar son derece büyük projeler. Son yıllarda benzer o kadar çok proje yapıyoruz ki zamanında hayal dahi edilemeyen projeleri şu anda hayata geçirmekteyiz. Bunun gurur ve mutluluğunu yaşıyoruz.”
Cankurtaran Tüneli'nin tamamlanması ile Hopa-Borçka karayolunu 12 kilometre daha kısaltmış olacak. Aynı zamanda kış aylarında geçit vermeyen Cankurtaran geçidi tünel ile geçilmiş olacak. Ovit Tüneli ise tamamlanması ile kış mevsiminde yılın 5 ayı kapalı tutulan Rize-Erzurum Karayolu’nun 12 ay boyunca açık kalması sağlanacak
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder