DÜNYA çapında 7.5 milyar dolarlık fon yöneten The Abraaj Group, Türkiye’deki 8’inci yatırımını süt ürünleri pazarında faaliyet gösteren Yörsan’a yaptı. Kendi sektörde 4’üncü sırada olan şirketin çoğunluk hissesini Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (European Bank for Reconstruction and Development – “EBRD”) ile birlikte satın alan grup, Yörsan’ı dünya markası yapmak için kolları sıvadı. Abraaj’ın Ortağı ve Türkiye ile Orta Asya Bölge Başkanı Selçuk Yorgancıoğlu ile Beşiktaş Akaretler’deki ofisinde buluşup, şirketin Yörsan’a ve Türkiye pazarına ilişkin stratejilerini konuştuk.
ALICI VAR AMA BİZ SATMIYORUZ
Türkiye pazarına inandıklarını, yabancı yatırımcının da pazara uzun soluklu baktığını anlatan Yorgancıoğlu, “Gezi Olayları’nın en yoğun olduğu dönemde, Akaretler’de kapımızın önü yanıyorken bizim masamızın üstünde Acıbadem Sigorta için 9 teklif vardı. Hiçbiri de olaylardan dolayı teklifini geri çekmedi. Şu anda bütün şirketlerimizin alıcısı var. Ama satmaya niyetimiz yok. Biz borsa yatırımcısı değiliz. Türkiye pazarına uzun vadeli bakıyoruz. Konjonktüre göre mal alınacak piyasa, mal satılacak piyasa diye ayrım yapmıyoruz” dedi.
ALICI VAR AMA BİZ SATMIYORUZ
Türkiye pazarına inandıklarını, yabancı yatırımcının da pazara uzun soluklu baktığını anlatan Yorgancıoğlu, “Gezi Olayları’nın en yoğun olduğu dönemde, Akaretler’de kapımızın önü yanıyorken bizim masamızın üstünde Acıbadem Sigorta için 9 teklif vardı. Hiçbiri de olaylardan dolayı teklifini geri çekmedi. Şu anda bütün şirketlerimizin alıcısı var. Ama satmaya niyetimiz yok. Biz borsa yatırımcısı değiliz. Türkiye pazarına uzun vadeli bakıyoruz. Konjonktüre göre mal alınacak piyasa, mal satılacak piyasa diye ayrım yapmıyoruz” dedi.
ACIBADEM MODELİ YÖRSAN İÇiİN DE GEÇERLİ
Yorgancıoğlu, Abraaj’ın Türkiye’deki ilk yatırımlarından biri olan Acıbadem Hastanelerini örnek göstererek, “Acıbadem’i aldığımızda 3 hastaneli 3 bin çalışanlı bir şirketti. Çıkarken ise 13 hastane ve 13 bin çalışanla bir dünya markası haline gelmişti. Acıbadem’i nasıl dünya markası yaptıysak, Yörsan’ı da yapacağız” şeklinde konuştu.
Yorgancıoğlu, Abraaj’ın Türkiye’deki ilk yatırımlarından biri olan Acıbadem Hastanelerini örnek göstererek, “Acıbadem’i aldığımızda 3 hastaneli 3 bin çalışanlı bir şirketti. Çıkarken ise 13 hastane ve 13 bin çalışanla bir dünya markası haline gelmişti. Acıbadem’i nasıl dünya markası yaptıysak, Yörsan’ı da yapacağız” şeklinde konuştu.
KÖRFEZ'İN EN BÜYÜK ZİNCİRİNE GİRECEK
SÜT ürünleri pazarında neredeyse tüm firmalarla masaya oturduklarını vurgulayan Selçuk Yorgancıoğlu, “1.5 yıllık pazarlık sürecinin sonunda piyasada 4’üncü konumda olan ve hiç borcu olmayan Yörsan’la anlaştık. Yörsan şimdiye kadar reklam pazarlama faaliyetlerine pek girmemiş bir şirket. Bu alana ciddi yatırım yapacağız. Abraaj’ın dünyanın farklı bölgelerindeki yatırımlarının gücünden de faydalanacağız. Körfez Bölgesi'nin en büyük zinciri Spinneys Abraaj’ın yatırımı. Yörsan önce bu market zinciri ile Körfez piyasasına girecek” dedi.
SÜT ürünleri pazarında neredeyse tüm firmalarla masaya oturduklarını vurgulayan Selçuk Yorgancıoğlu, “1.5 yıllık pazarlık sürecinin sonunda piyasada 4’üncü konumda olan ve hiç borcu olmayan Yörsan’la anlaştık. Yörsan şimdiye kadar reklam pazarlama faaliyetlerine pek girmemiş bir şirket. Bu alana ciddi yatırım yapacağız. Abraaj’ın dünyanın farklı bölgelerindeki yatırımlarının gücünden de faydalanacağız. Körfez Bölgesi'nin en büyük zinciri Spinneys Abraaj’ın yatırımı. Yörsan önce bu market zinciri ile Körfez piyasasına girecek” dedi.
KAYA GAZI ÜRETİYORUZ
YATIRIMLARI arasında Viking Petrol'ün de bulunduğunu hatırlatan Yorgancıoğlu, “Bu şirket Dicle-Fırat’ta kaya gazı üretiyor. Bir yabancı bana ‘Siz Türkler toprağa iğne batırınca petrol çıksın istiyorsunuz, çıkmayınca yok diyorsunuz. Oysa biraz uğraşılsa Türkiye çok verimli’ demişti. Bu doğru” dedi.
YATIRIMLARI arasında Viking Petrol'ün de bulunduğunu hatırlatan Yorgancıoğlu, “Bu şirket Dicle-Fırat’ta kaya gazı üretiyor. Bir yabancı bana ‘Siz Türkler toprağa iğne batırınca petrol çıksın istiyorsunuz, çıkmayınca yok diyorsunuz. Oysa biraz uğraşılsa Türkiye çok verimli’ demişti. Bu doğru” dedi.
DOĞU'DA FIRSAT ÇOK
YENİ yatırım planlarından da bahseden Yorgancıoğlu, “Günedoğu Anadolu’da çok fırsat görüyoruz. Burada pazarlıkta olduğumuz şirketler var. Yakında bu bölgede iş yapmaya başlayabiliriz” dedi. Yorgancıoğlu, “Eğitim, lojistik, sağlık ilgilendiğimiz sektörlerin başında” ifadelerini kullandı.
YENİ yatırım planlarından da bahseden Yorgancıoğlu, “Günedoğu Anadolu’da çok fırsat görüyoruz. Burada pazarlıkta olduğumuz şirketler var. Yakında bu bölgede iş yapmaya başlayabiliriz” dedi. Yorgancıoğlu, “Eğitim, lojistik, sağlık ilgilendiğimiz sektörlerin başında” ifadelerini kullandı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder