11 Ocak 2014 Cumartesi

Şahin Michael Derun


“Daha önce kimsenin yapmadığını yapmak ve Türk sinemasının sesini farklı bir proje ile duyurmak istedik. Yıllardır animasyon ve görsel efekt filimlerinde Hollywood projelerinde çalıştım. Artık benim ve ekibim için tarihe geçeçek ve izleyenlerin beğenisini alacak ilk 3 boyutlu Türkçe filmin yapılmasının zamanı gelmişti. Yaklaşık iki yıldan fazla bu proje üzerinde çalıştık. Dünyada kullanılan en iyi görsel efekt teknolojisi olan ´Lightwawe ´programı kullandık. Film 2911 yılında Murat Kaptan ve Uzay gemisi ´Savarona´nın macerasını hem eğitici hem eğlendirici bir dille 3 boyutlu olarak beyaz perdeye taşıyor. Hedefimiz artık bundan sonra yine ´Uzay Kuvvetleri 2911´ ile beraber yine Hollywood´da ses getirecek projelere imza atmak” diyen Şahin Derun a bir Bilişim Teknolojileri Öğretmeni olarak sonuna kadar destek veriyorum. Bizim de yılladır anlatmak istediğimiz bundan farklı birşey değildi zaten. Bir bilgisayar ile neler yapılabileceğinin en güzel örneği bu proje olacak bence. Bugüne kadar hep yurtdışındaki örnekleri çocuklarımıza aktardık Bill Gates windows u programlayarak dünyanın en zengin insanı olmuş,  Zükenberg Facebook u kurduğunda sadece 17 yaşındaymış ama şuan paraya para demiyor vs vs.. Bunu nasıl yapmışlar başarmışlar peki? Bilgisayarla sadece ve sadece bilgisayarla…

Şahin Michael Derun
Hollywood’da ‘Michael Derun’ ismiyle bilinen Şahin Derun; Altıncı Gün, Konstantin, Babylon 5, Matrix, Örümcek Adam 1-2,  Star Trek: Voyager gibi sinema ve televizyon dizilerinin görsel efekt ekibinde yer almış. Türkiye’de ise Pars Narkoterör dizisinde Osman Sınav ile beş bölüm çalışmış. 1985′te, 18 yaşındayken ailesiyle birlikte Avustralya’ya göç eden Derun, Technical and Further Educations’ta (TAFE) Sinema-TV okuduktan sonra Avustralya televizyonu Kanal 10′da bir süre çalışır. Derun, ABD’deki ‘Babylon 5′ dizisinin görsel efekt ekibine dahil olarak soluğu Hollywood’da alır. 1995-2001 arasında ‘Star Trek: Voyager’ dizisinin görsel efekt ekibinde yer alır.

“Uzay Kuvvetleri 2911″ Türkiye’nin ilk 3D animasyon filmidir. 2911 yılında bir görev için yola çıkan “TCG Savarona” adlı Türk uzay gemisi ve mürettebatının yaşadığı büyük serüveni konu almıştır. Konusu kısaca şöyledir;
Uzayın dokuzuncu sektör adıyla bilinen tehlikeli ve henüz keşfedilmemiş kısmında bulunan bir nebulanın içinden gaz ve partikül örnekleri toplamak üzere Murat kaptan komutasındaki bilim adamlarından oluşan dört kişilik küçük bir mürettebat Albatros uzay istasyonundan Savarona uzay gemisiyle ayrılarak yola çıkarlar. Bu basit gibi görünen yolculukları onların yaşamla ölüm arasında kalacakları bir savaşın tam ortasına götürecektir. Bu savaşı kazanamazlarsa tüm güneş sistemi ve insan soyu da yok olacaktır. İşte bu savaşın kaderini Murat kaptan ve mürettebatının amansız mücadelesi belirleyecektir.
uk-2911-1 uk-2911-2 uk-2911-3 uk-2911-4 uk-2911-Mocapx
Bu proje, ülkemizin tescilli ilk uzay gemisi olan ‘Savarona’yı da bünyesinde barındırıyor. Yani filmde kullanılan Türk uzay gemisi ‘Savarona’; Türkiye’nin, WTROIP (World Trademarks and Registrations Office for Intellectual Properties) tarafından tescillenen ilk uzay gemisi oldu. Sinema salonlarındaki dijital kopyaya geçiş aşaması devreye girerse, 2014 Şubat ayında gösterime girecek olan filmin kahramanı ‘Murat Kaptan’ ise şimdiden sosyal medyada fenomen oldu bile…
Bu Film Neden bu kadar önemli?
Film, Türkiye’nin ilk 3D animasyon filmi olacak.
‘Uzay Kuvvetleri 2911’, pozitif bilimi temel alıyor. Türkiye’de gençlere örnek olabilecek, eli silah tutmayan, sorunlarını kaba kuvvetle çözmeyen; bunun yerine zekâsını kullanan bir kahraman modeli yaratma hedefinde.
Türkiye’de henüz başka bir yapımda kullanılmamış yeni nesil Motion Capture ve 4K tarama teknolojileri ilk kez bu filmle ülkemize gelmiş olacak.
Film daha hazırlık aşamasındayken görsel efekt platformu olan Siggraph’a davet edildi.
KÜNYE:
FİLMİN ADI : Uzay Kuvvetleri 2911 (UK2911)
FİLMİN SÜRESİ : 90 Dk.
YAPIM YERİ : Türkiye
ÜRETİM BAŞLANGIÇ TARİHİ : Temmuz 2011
VİZYON TARİHİ : 20 Eylül 2013
DAĞITIM FİRMASI : UIP Türkiye
FİLM TEKNİĞİ : 3D Animasyon Filmi
TÜR : Bilim Kurgu – Macera
YAPIM STÜDYO : Animaj Film
YÖNETMEN : Michael Şahin Derun
SENARYO : Michael Şahin Derun
ANİMASYON GÖRSEL EFEKT : Michael Şahin Derun, Robert Word, Kevin Lane, Larry Shultz,
Kelly Lee Myers, Steve Graves, Alvin Randel, Bill Arbanas, Kemal Günel, Mesut Çınar, Hüseyin Erdem,
Can Alpan, Arsen Barsamyan, Dursun Faruk Güven, Yunus Şahin, Batuhan Selvi
MOTİON CAPTURE OYUNCULARI : Çetin Yeltekin, Rıza Gülmez, Gamze Demir
SES EFEKT: Nuri Acar
RESMİ SİTESİ: http://www.uk2911.com/



Türkiye’nin ilk uzun metrajlı ve üç boyutlu animasyon filmi Uzay Kuvvetleri 2911  Eylül ayında gösterime girecek. Filmin yönetmeni Şahin Michael Derun ile Türk uzay gemisi TCG Savarona’nın güvertesinde konuştuk!
sSizi ve projenizi tanıyabilir miyiz? İlk uzun metrajlı animasyon filmi projesi nasıl ortaya çıktı? Türkiye neden bu konuda geride kaldı?
Türkiye’deki mentalite yüzünden. Birisinin yol açması, önayak olması gerekiyor çünkü animasyon da gerçekten cesaret işi. Biz yapıyoruz,benim işim bu. Buraya Avustralya’dan geldim. 1989’dan beri sektördeyim, dünyanın dört bir tarafında bu işi yaptım. Burada yapmak hep hayalimdi. Bence işin en zor kısmı gerçeğe yakın olması. Teaser’ı izleyenler animasyon izlediğini unutuyor.
sOyuncular yerlerini sanal karakterleri mi bırakacak?
Bıraktı zaten! Bunu Cameron Avatar’la yaptı.
sAvatar animasyonda son nokta mı?
Hayır. Yapılamayan o kadar çok şey var ki! Seyirci algılayamıyor, o ayrı bir şey. Daha çok başındayız bu işin yani dünya da öyle...
sSizin filminiz de Avatar tarzı mı olacak?
Evet ama Avatar’da gerçek de var. Aslında bir animasyon film değil, gerçek oyuncular, gerçek yüz ifadeleri var. Her şeyin gerçeği çekildi onda. Ama bizim ki final fantasy tarzında. Gerçeğe mümkün olduğunca yakın. Shrek ya da Neşeli Ayaklar gibi değil yani. Daha yüksek standartları olan bir şey.
sKarakterler yerli mi?
Dört ana karakterimiz var. Yıl 2911 olunca, Türk Hava Kuvvetleri’nin bininci yılı. Ben çocukken Uzay 1999 vardı, biz geçtik oraları hala öyle şeyler yok. O yüzden tarihin genel anlamda hiçbir manası yok. Gemide bir Asyalı, bir Japon, bir Amerikalı iki de Türk var ve uzaylılar var. Bir araştırmaya gidilirken girdikleri Nebula’daki kara delik onları üç aylık bir mesafeye atıyor. Orada başka bir ırkla karşılaşıyorlar, savaş çıkıyor. Onların teknolojisi Nebula’nın bu tarafına geçmeye yetmezken, bizim teknolojimizi çalıp bize saldırıyorlar.
BİR CÜNEYT ARKINIMIZ YOK
sO anki dünyayı nasıl hayal ettiniz?
Ayasofya’nın çevresini bayağı bir yeşil yaptım mesela. Daha iyi ve yeşil bir şekilde duruyor İstanbul. Kimliğini bozmadık eskisi de var yenisi de! Bazı şeylerin değişip geliştiğini düşündüğüm için şehri de öyle kurdum, iç içe ve kozmopolit yine. Farazi olarak ışık hızının keşfedildiğini ve maymunun kullandığını düşünürsek, tabii bir de karşı madde var yakıt sorunu. Bu iki engel aşılır aşılmaz ben de gidiyorum... 
sBizim bilimkurgu hazinemiz bayağı zayıf. Hala Dünyayı Kurtaran Adam... Bir de Cem Yılmaz’ın filmleri var. 
Komik gelecek ama keşke Dünyayı Kurtaran Adam’dan sonra (aynı tarz filmlere) devam etseydi Türkiye. Star Trek’ler 1963-64’te çıktığında gerçekten çok kötüydü. Yayından da kaldırıldı zaten ama sonra her sene neredeyse dizisi yapılıyor. TRT’de Uzay Yolu izleyerek büyüdüm ve sonunda Star Trek’lerde 7 yıl çalıştım. Dizilerimize bakın, kimse insanlara yıldızları gösterecek bir şey yapalım demiyor, ben de bunu anlamıyorum.70’lerde yapılan yerli filmler daha iyiydi. Bugün Cüneyt Arkın yok, atan atlayacak bir tane jön yok.
GÜNDE 21 SAAT ÇALIŞIYORUM
sSizde insan yok mesele de yok, yeniden yaratıyorsunuz... Ne aşamada şu an film?
Yarıladık. Eylül’de vizyondayız zaten. Ekip günde 12 saat çalışıyor. Temmuz 2011’de başladık. İki yıllık bir planımız vardı. Pixar falan bir işi 600 kişiye veriyor, altı ayda bitiriyor. Biz şu anda 25 kişiyiz ve günde 21 saat çalışıyorum.
sKaç dakika olacak?
90 dakika 135 bin kare. 3D ile ikiye katlanıyor ve 270 bin kareye ulaşıyor. X-Man, Iron Man gibi filmlerin yapıldığı motio capture sistemini buraya getirmeseydik yapamazdık. Biz her şeyi mükemmel yapabiliriz çünkü biz dijitaliz. Her detayı yakalarız, işi bozarız.
sDağıtımcı kim ve kaç kopya çıkacak?
UIP. Şu an ikiyüzün üstünde gözüküyor. Ağustos sonunda tridi olmayan sinemaların çoğu 3D’ye geçecek. Ayrıca dünya pazarımız var. Bu sektörün Oscar’ı olan Siggraph 2013 Computer Animation Festival’e davet edildik.
sPeki bu film tutarsa ve sevilirse devamı gelecek mi?
Bu konuda iki tür planımız var. Birincisi bunun devamı olarak ikinci senaryo hazır. Benim en büyük hayalim, Star Trek haline getirmek. Gençlerin sürekli izleyeceği, kendilerine ait kahramanların olacağı bir dizi yaratmak. X-Files gibi bir film yapıp hem çocuklara hem de büyüklere hitap etmek istiyoruz, çocuklar da izleyebilecek yani...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder