Bakan Elvan, Nissibi Köprüsü’nün kullanılan teknik ve teknoloji bakımından Türkiye’nin ilk, dünyanın ender köprüsü olduğunu ifade etti.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Türkiye’nin 3. büyük asma köprüsü olan Nissibi Köprüsü’nde incelemede bulundu.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Atatürk Baraj göleti üzerinde 33 aylık çalışma sonrasında tamamlanan Nissibi Köprüsü’nde inceleme yaptı. Bakan Elvan’a, Adıyaman Valisi Mahmut Demirtaş, Şanlıurfa Valisi İzzettin Küçük, AK Parti Grup Başkanvekili Ahmet Aydın, Adıyaman Belediye Başkanı Hüsrev Kutlu, Şanlıurfa Belediye Başkanı Celalettin Güvenç ile Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan eşlik etti.
Tarihi bir ana tanıklık edildiğini ve bölge insanının 25 yıllık hasretinin giderildiğini vurgulayan Bakan Lütfi Elvan, “Bugün tarihi bir ana tanıklık ediyoruz. Aşağı yukarı bu bölge insanın 25 yıldır özlemle, hasretle beklediği köprünün son kaynağını yaparak tamamlama aşamasına getirmiş bulunuyoruz. Bu köprü bu bölgenin insanının hayaliydi. Biz bu hayali gerçekleştirmiş oluyoruz. Yılladır bu insanlar feribotla Atatürk Barajı üzerinden karşıdan kaşıya geçmeye çalışıyordu. Kesintisiz bir ulaşım yoktu. Mart ayı içerisinde açılışını gerçekleştireceğiz ve köprü ulaşıma açılacak” dedi.
“TÜRKİYE’NİN BU ALANDAKİ İLK KÖPRÜSÜDÜR”
Bakan Elvan, Nissibi Köprüsü’nün kullanılan teknik ve teknoloji bakımından Türkiye’nin ilk, dünyanın ender köprüsü olduğunu ifade ederek, şunları söyledi:
“Köprünün çok önemli özellikleri var. Türkiye’nin bu alandaki ilk köprüsüdür. Kullanılan teknik, teknoloji, köprünün nitelikleri itibariyle dünyanın ender köprülerinden bir tanesidir. Bu bölge insanına böyle bir köprü layıktır. Türk mühendislerimize, yüklenici firmaya ve işçilerimize teşekkür ediyorum. Türkiye artık dünyanın en modern, en teknolojik gelişmelerini uygulayabilen, gerçekleştiren bir konuma geldi. Bu köprüyle Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin bir kesimini batı kesimiyle birleştiriyoruz. Gerçekten Adıyaman ili kavşak konumunda olması gerekirken, kavşak konumunda olmayan bir konumdaydı. Bu köprüyle Adıyaman bölgenin en önemli kavşak noktası haline geldi. Bu köprü orta açıklığının 400 metre, kenar açıklıklarının 105’er metre, toplam uzunluğunun 610 metre olması itibariyle Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinden sonra üçüncü büyük asma köprüdür. Bu köprüde kullanılan teknik diğer köprülerden biraz farklıdır. Tamamı ile çelik konsorsiyum üzerine inşa edilen köprüdür. Artık bu bölge çok daha canlanacak. Bu bölgenin yapısına baktığımızda ciddi bir turizm potansiyeli, inanç merkezi, köprü yüz binlerce kardeşimize hizmet edecektir. Bu köprü Güneydoğu ve Doğu Anadolu’nun en önemli geçiş merkezi olacaktır. Türkiye için gurur duyulabilecek bir köprüdür. Feribotla gidip gelen kardeşlerimiz, bir buçuk saatlik zaman harcıyorlardı ama iki dakikalık zamanda geçiş sağlayacaklardır. Vatandaşlarımızın hasret duyduğu bir projeyi gerçekleştirdik. Türkiye bunlara layıktır.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder