Türkiye’de tavuk restoran sayısının az olmasından yola çıkan Tavuk Dünyası, 21 ayda 36 şubeye ulaştı. Azerbaycan’ın başkenti Bakü ile yurtdışına açılan şirket, dünya genelinde 1.000 şube açmayı hedefliyor. Şirketin Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Kaya, beyaz et ürünlerini 12 ayrı sosla tüketiciye sunduklarını söyledi.
Türkiye’de tavuk tüketimi yüzde 70’lerde olmasına rağmen yenebilecek restoran olmamasından yola çıkan Tavuk Dünyası, 21 ayda 36 şubeye ulaştı. Sözleşmesi imzalanmış olanlarla birlikte 2014’ün ilk çeyreğinde 48 bayiye çıkacak olan şirket, Azerbaycan’ın başkenti Bakü ile açıldığı yurtdışında rotayı Avrupa’ya çevirdi. Almanya’da 150 ton kapasiteli üretim tesisi kurmaya hazırlanan firma, 3 yılda 80 şube hedefliyor. Uzun vadeli hedef ise dünya genelinde 1.000 şubeyle en iyi tavuk restoranları zinciri kuran Türk şirketi olmak.
İki büyük restoran zincirinin 15 yıl boyunca bayiliklerini yaptıktan sonra kendi işini kurmaya karar veren 3 genç girişimci, tavuk restoranı boşluğunu fark eder. Tavuk Dünyası Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Kaya, “İstatistiklere göre Türkiye’de tavuk eti tüketimi yüzde 70’lerde. Buna rağmen en çok kırmızı et tüketiliyor algısı var. Bu, lokanta-restoranlarda hep kırmızı et tüketiminin ön planda olmasından kaynaklanıyor. Tavuk yiyebileceğiniz restoran yoktu. Bundan yola çıkarak gerçek tavuk restoran zinciri hedefledik. 1,5 yılda aylık 60 ton üretime ulaşarak haklı olduğumuzu gösterdik.” diyor. Ekim ayında 57 ton üretim yaparak 250 bin kişiye tavuk yedirdiklerini söylüyor. Menüsünde 15 çeşit tavuk, 3 çeşit kırmızı et ürünü bulunan firma, tavuk ve eti helal kesim yapan şirketlerden temin ediyor. Beğeni kazanan lezzetin sırrının 12 çeşit farklı sostan hazırlanmasından kaynaklandığını belirten Kaya, tavukların 10-13 çeşit doğal baharatla özel hazırlanmasından dolayı farklı lezzette olduğunu ifade ediyor. 12 şehre yayılan şirketin İstanbul’da 23 şubesi mevcut. Sözleşmesi imzalanmış olanlarla birlikte 2014’ün ilk çeyreğinde 48 bayiye çıkacak. Bu yılı 26 milyon TL ciroyla kapatmaya hazırlanan Tavuk Dünyası, yaklaşık 700 kişiye istihdam sağlıyor. İstanbul’da en çok satışı Beylikdüzü Marmara Park ve Cevahir AVM’lerde gerçekleştiren şirket, Anadolu’da ise Konya, Antalya ve Bursa’da büyük ilgi görüyor. Mustafa Kaya, “İlk hedef AVM’lerde büyümekti, şimdi işlek caddelere yayılacağız.” diyor. Yurtdışına Azerbaycan ile açılan Tavuk Dünyası’nın Bakü’de açtığı şube, bölgesinde en iyi iş yapan restoran olunca 2 şube daha açma kararı alındı. Almanya’da aylık 150 ton kapasiteli 2 bin metrekarelik üretim tesisi kuruyor. Mart 2014 itibarıyla ilk şubeyi açmaya hazırlanan şirket, Almanya, Hollanda, Belçika ve Fransa’da bayilikler vererek Avrupa’da üç yılda toplam 80 şube hedefliyor. Gelecekte Çin’e de girmeyi planlayan zincirin uzun vadeli hedefini anlatan Kaya, dünyada 1.000 şubeli, en iyi tavuk restoranları zinciri olmayı hedeflediklerini belirterek şirketin kazancından oluşan fonla, dünyanın dört bir yanındaki ihtiyaç sahiplerine destek sağlayacaklarını belirtiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder